Не злетіло: 11 найбільш безглуздих, потворних і дивних літальних апаратів

Розробки

Не злетіло: 11 найбільш безглуздих, потворних і дивних літальних апаратів

92-метровий гібрид літака, вертольота, дирижабля і, за задумом творців, міг підніматися на висоту майже 5 км і розвивати швидкість до 150 км/год, перевозити вантажі до 10 тонн. Перший тестовий політ Airlander 10 пройшов в штатному режимі, але під час другого випробування 24 серпня щось пішло не так. Апарат зачепив телеграфний стовп і увійшов носом у землю.

У підсумку кабіна пілотів була зруйнована, але ніхто з екіпажу не постраждав.Аэродин Dornier E-1© Ullstein Bild/Getty Images© Ullstein Bild/Getty ІмадеѕБеспилотник вертикального зльоту і посадки Dornier E-1 був розроблений на основі ідей великого німецького авіаконструктора Олександра Липпиша, який після Другої світової війни працював у США. Аэродин не мав виражених крил і за принципом польоту найбільше нагадував скажений у вас в руках фен.

Успішні випробування літака пройшли в 1972 році, але через кілька місяців проект був згорнутий.Stipa-Caproni («Літаюча бочка»)© Giuseppe Costantini© Giuseppe CostantiniЕще один літаючий фен — або, скоріше, величезна труба з крилами і пропелером всередині. Його спроектував у тридцяті роки італійський конструктор Луїджі Стипа («Капроні» — це фірма-виготовлювач).

Випробування літака в 1932 році пройшли успішно, але далі одного-єдиного прототипу справа не пішла. Машина швидше демонструвала можливості італійських авіаконструкторів. Але напрацювання Стипы пізніше використовувалися вченими для створення нових двигунів літаків.

Vought V-173 («Шумівка»)© US Navy © US Navy Творіння американського конструктора Чарлза Циммермана, який займався його розробкою під час Другої світової війни у фірмі Vought. Літак вертикального зльоту і посадки після випробувань повинен був стати морським винищувачем, але в результаті Vought обмежилися досвідченими польотами прототипу. Правда, не довго — з 1942 по 1947 рік.

За час, поки літальні апарати Циммермана з прізвиськами «панкейк» або «шумівка» кружляли над Коннектикутом, у місцевих ЗМІ багато разів збільшилася кількість повідомлень про НЛО.Аэроцикл De Lackner HZ-1© New York Daily News Archive/Getty Images© New York Daily News Archive/Getty ІмадеѕЗа створенням компактного апарату стояв той самий Чарлз Циммерман. Вважалося, що такий портативний аэроцикл буде легкий в управлінні і допоможе проводити розвідку на «полі бою під час ядерної війни» (як конкретно вони собі це уявляли, зараз розібратися важко).

Випробування пройшли в 1954 році, але керувати аэроциклом виявилося значно складніше, ніж очікувалося, і після кількох аварій проект був згорнутий.Nemeth Parasol («Літак-парасолька»)© San Diego Air and Space Museum Archive© San Diego Air and Space Museum ArchiveПервый літак з ідеально круглим крилом. За твердженням його творця Стівена Немета, Parasol володів винятковими якостями — міг сісти навіть на саму невелику площадку; якщо відмовляли двигуни, кругле крило забезпечувало м’яку посадку, працюючи як парашут; а керувати машиною було так просто, що навіть недосвідчений людина відразу б з ним розібрався.

При всіх плюсах на одному-єдиному прототипі історія Parasol закінчилася. Відео з одним із перших польотів можна подивитися тут.Потрійний самолетодирижабль Lockheed Martin P-791© Lockheed Martin© Lockheed MartinЕще один наш сучасник, перші випробування якого пройшли в 2006 році.

Апарат, наповнений гелієм, здатний перевозити до 20 тонн вантажу і побудований на тих же принципах з’єднання літака з дирижаблем, що гучний Airlander 10. Його виробник Lockheed Martin — величезна американська аерокосмічна корпорація — приймає замовлення на такі самолетодирижабли, і, кажуть, навіть один вже вдалося продати за $480 млн. Колеоптер SNECMA C-450© Nico Braas Collection© Nico Braas CollectionColéoptère в перекладі з французької означає просто «жук».

C-450 мав злітати і сідати вертикально, для чого, зокрема, були розроблені унікальні механізми пом’якшення удару при посадці, але в підсумку був побудований єдиний прототип. Під час одного з випробувань була запланована перша спроба змінити напрямок польоту з вертикального на кутове прямо в повітрі. Пілот не впорався з керуванням, йому довелося катапультуватися, C-450 впав і розбився, а грошей на новий прототип не знайшлося.

Тут можна подивитися маленький фільм про апарат.Avro Canada VZ-9 Avrocar© Wikimedia Commons© Wikimedia СоммопѕКанадский літальний апарат, вже зовсім схожий на НЛО, розроблявся під час холодної війни. І такою подібністю, можливо, передбачалося лякати ворога.

За задумом конструктора літаючої тарілки — англійця Джека Фроста, Avrocar повинен був літати невисоко: пілоти сиділи у відкритих кабінах, а між ними встановлювався кулемет. Як звучного рекламного назви своєї розробки творці використовували вираз «літаючий джип». Перший політ відбувся в 1959 році; гроші на проект скінчилися 2 роки потому — в 1961-м.

Асиметричний планер Blohm & Voss BV 141© Bundesarchiv© BundesarchivАсимметричный авиакурьез BV 141 розроблявся в якості літака-розвідника прямо перед Другою світовою війною і дуже подобався німецькому асу Ернсту Удету, який особисто підтримував проект. Можливо, завдяки йому літак зумів просунутися далі прототипу, але теж пішов недалеко — було випущено лише кілька десятків машин. Гондола для екіпажу розташовувалася не по центру, а правіше, забезпечуючи більший сектор огляду.

Здається, що конструкція небезпечно дисбалансує літак, але випробування підтвердили стійкість і маневреність машини. Брали участь у бойових операціях — невідомо. Але наступаючі сили союзників знайшли кілька розбитих зразків, і до сьогоднішнього дня жодного цілого літака не дійшло.

Aero Spacelines («Вагітна гуппі»)© NASA/DFRC© NASA/DFRCPregnant Guppy реально використовувався і виконував планові рейси, причому цілих сімнадцять років — з 1962 по 1979 рік. Він застосовувався NASA для перевезення негабаритних вантажів — особливо різних частин ракет та інших великих і дуже великих речей, потрібних в аерокосмічному справі. Зроблений Pregnant Guppy було в єдиному екземплярі, на основі «Боїнга-377».
А такі моделі тієї ж серії зі схожими рибними назвами, Super Guppy і Airbus Beluga, літають і по сей день.

Related posts

Leave a Comment